Bränner

God måndag på er allihopa!
Sitter i sällskap av Nat King Cole och avnjuter lite julmust såhär på kvällen, den 3:e december - hur fasen gick det till!? Tiden har gått så jäkla snabbt nu det senaste, men så är det väl när man har mycket att tänka på.
Nu har ju vinterkänslan verkligen lagt sig i och med snön - har kommit ganska mycket under dagen och det verkar ju som om det skall hålla i sig i ett antal dagar. Är väldigt glad över att jag har två dagar i FC denna veckan så man inte behöver ge sig ut och köra. Dessutom har jag varit ledig idag och skall vara ledig på fredag också så det blir en riktig kortvecka!
 
Var ju ett tag sedan jag skrev sist och jag kommer knappt ihåg vad som har hänt - lite allt möjligt tror jag!
 
Har blivit ytterliggare ett besök på Ikea då det inhandlades både ditt och datt - nästan uteslutande saker till köket.
För några helger sedan var vi i Länghem hos Maria och Martin på lite kalas där det blev middag, tävlingar och spel - väldigt trevligt! Man fick också bevisat för sig själv att även om man inte visste tillräckligt mycket om Disney - så var det nog ändå lite för mycket :-P
Förra helgen var vi hos Muffe och Sofie och kalasade lite på lördagen - även om jag kalased lite över min förmåga. Så den planerade utgången på kvällen uteblev för min del. Istället blev det en snabb bussutrymning och sedan en lång, kall men ändå lite mysig promenad från knalleland till Trandared.
Söndagen sedan blev väldigt lugn - den spenderades nästan uteslutande i sängen och soffan kikandes på film. Bla Ronal the Barbarian - en jäkligt skum, utflippad men underhållande film. Den var ganska perfekt för en bakissöndag faktiskt.
När jag sedan väl kommit hem på kvällen så hämtade jag lite saker i lägenheten och drog hem till pappa eftersom min äntligen skulle få nya tapeter och färg i vardagsrummet/sovrummet. Fick en skön realitycheck och ett bevis för att man ibland är härligt naiv också då jag trodde att det skulle gå på en dag - och så var det ju inte riktigt. Men på onsdagen var det tillslut färdigt iaf - och det var väldigt skönt. Det är en jäkla förändring och så skönt att vara av med de snuskiga tapeterna som var här innan!
 
Nu i fredags åkte jag med Johanna + familj/släkt in till Borås eftersom det var hennes födelsedag. Först gick vi till George och åt - väldigt gott. Sedan blev det bowling på "katrinedal" och sedan blev det Bara och Grand. Hade en väldigt trevlig kväll och jag och Johanna ägde dansgolvet till Gyllene Tider och Aqua! :-)
Lördagen blev inte riktigt som planerat men trevlig likaså! Herr Andersson kikade förbi från Ambjörnarp och sedan kom Anneli förbi en sväng med lilla Ida.
På söndagen åkte vi, mamma och Eva en sväng till Torpas julmarknad - shoppade och fikade lite. Och kallt som faan var det - men det var iaf väldigt vackert ute!
Väl hemma blev det rätt lugnt - vi kikade lite på Two Guys and A Girl (Tre vänner och en pizzeria) om ni kommer ihåg den - med en ung Ryan Reynolds i en av rollerna!
 
Annars har det blivit mycket jobb som vanligt - har fått köra S2:an mycket det senaste, vilket har varit ganska jobbigt. Hade några dagar förra veckan som var rena tortyren - var så jäkla kall att det gjorde ont i kroppen och fingrarna var verkligen helt vita. Att köra moppe är inte drömmen direkt när det är kallt!
Sedan har mycket cirkulerat kring lägenheten - känns som om jag jämt diskar och tvättar! :-)
Har varit och kikat på soffa också - men det blev inte något inhandlat, behöver nog göra det snart känns det som. Det mesta ser ju ungefär likadant ut ändå så - vet inte om det gör saken lättare eller svårare dock!
Sitter titt som tätt och funderar över hur jag vill ha det och hur jag skall lägga upp allt men jag vet inte om jag kommer fram till något vettigt. Kan verkligen inte se framför mig hur det kan bli och om det är bra eller inte...
Jäkla muckel! Men det blir säkert okej när man väl bestämmer sig för något.
 
Hur som helst, ni får ha en trevlig vecka och ha det så mys ute i snön!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0