Glad you came

Glass!!! Polkaglass såhär en fredagskväll är inte så dumt - fast jag praktiskt taget lever på socker nuförtiden känns det som - inte konstigt att man jämt är trött! Kanske skulle lägga in ett försök och börja äta lite nyttigare - man borde ju fatta hinten när man helt plötsligt känner ett sug efter sallad och grönsaker.
 
Hur som helst - har haft några intressanta veckor sedan jag skrev sist, vilket ju var ett tag sedan.
Förrförra veckan var jag krasslig så veckan var lite småseg. Helgen spenderades sedan delvis i Ambjörnarp där det spelades lite kort på fredagskvällen (som min slöa hjärna inte alls var med på). På lördagen var herrarna Andersson duktiga och bytte tak. Själv satt man mest och väntade på att de skulle bli färdiga - löste lite sudoku, spelade kort, fikade och åt. Blev lite slött efter ett tag och så kände man sig inte alltför pigg pga förkylningen så när vi kom ned till stugan igen var jag tvungen att lägga mig och vila en stund.
Sedan bar det av till Borås på kvällen.
 
Förra veckan började jag jobba i Tranemo - en vecka för att lära mig turerna kring deras företagscenter och kamma Grimsås. Det gick bra - men man märker att det är en del skillnader mellan kontoren. Hur som helst vart det trevligt att träffa lite nytt folk och lära sig lite nya saker. Även om pendlingen är lite kilig.
I lördags sedan blev jag upplockad tidigt på morgonen och så åkte jag, Marcus och Martin ut till Länghem där det var dags för Länghemsmarschen (eller vad man nu skall kalla den). Det blev en promenad på drygt 4 timmar i så gott som konstant ösregn med diverse stationer, en och annan öl/cider och trevligt sällskap. Så trots vädret vart det väldigt roligt. Vi körde två lag med syskonen Andersson + moi mot bröderna Petterson och en av killarnas flickvän.
När vi kom tillbaka spelade vi lite TP, inväntade kvällen och badade sedan tunna - det var dock jävligt varmt så man satt nästan mer på kanten än i. När klockan var runt nio/tio-snåret kändes det som om det var mitt i natten så när man väl kom hem (för mig en nästan två timmars resa) så var det väldigt välbehövligt att gå och lägga sig.
På söndagen var man väl sådär pigg - men det var bara att ta sig upp ur sängen eftersom jag hade söndagstömningen - men det gick rätt bra som tur var.
 
Denna veckan har jag också spenderat i Tranemo. Har lärt mig Grimsåsturen - på ett väldigt spännande sätt. Hade med mig två handledare de två första dagarna - sedan har jag åkt med Berit - hon är jäkligt bossig och något av en svikare som bara överger en mitt ute i skogen! Det är nämligen kontorets personliga GPS - eller Berit då som jag har döpt henne till! Är ingen annan som har fått öva med den så det var lite kul att få vara första testperson. Gick faktiskt rätt bra - ända tills den (hon) bestämde sig för att inte funka längre, frysa och vägra komma tillbaka till liv. Men då hade jag hyffsad bra koll på vart jag skulle så det gick bra ändå.
Idag har jag dock kört helt själv - rätt skönt faktiskt att slippa allt det där tjötet :-P
Vad mer - jo i tisdags var jag i stan och så blev det en bio med Marcus - vi tittade på Looper, helt okej rulle. Har världens läskigaste unge i en av rollerna för övrigt!
Annars har jag varit väldigt trött denna veckan - vilket är rätt obehagligt när man skall köra till jobbet på morgonen. Så det var rätt skönt med sovmorgon imorse. Och nu är det ju helg så nu får man sova lite mer också.
Har ju varit hos Johanna och tittat på Once Upon A Time ett par gånger också - senast igår faktiskt. Åkte buss och jag säger bara: vem behöver skräckfilm när man kan gå själv, på en väg mitt i skogen, i bäckmörker! :-P
 
Fast det viktigaste som har hänt har jag ju inte ens tagit upp än - har varit och kikat på en lägenhet! Och imorse lämnade jag in påskrivet kontrakt så i början av november flyttar jag och får ett eget ställe - känns jäkligt spännande! Men har insett att det finns jäkligt mycket att tänka på tills dess!
 
Hur som helst - nu önskar jag er en god natt och en trevlig helg!
Ciao!
Anneli
2012-10-11 @ 12:12:12

åhh! eget boende!! spännande och VAR??




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0