Syns det inte så finns det inte...

Ännu en vecka har gått och det är åter söndagskväll - imorgon skall det jobbas igen. Skall vara i Tranemo då också så det blir till att släpa sig iväg till bussen. Som tur är så är det bara imorgon - resten av veckan skall jag vara på hemmaplan, och jag jobbar bara en kväll så det är rätt skönt.
 
Den gångna veckan har varit ganska lugn annars.
Förra helgen vart jag en sväng i stan på lördagen och shoppade lite. Bla ett par skor och första grejen till lägenheten - ett duschdraperi :-P
Sedan blev det promenad på stan och middag med Marcus.
Söndagen var ganska lugn, kände mig lite hängig. Men det blev en promenad och middag på Thai Silk bla.
Kom hem rätt sent och var snuskigt trött så det blev direkt sänggång.
Veckan har sedan spenderats i svenljunga - eftersom läroperioden i tranemo var över. Rätt skönt att vara tillbaka på hemmaplan och köra en tur som man verkligen kan och där man har koll på vem som bor var. Och hur skönt har det inte varit att vara ute och köra när det har varit så fantastiskt höstväder som det har varit - helt underbart! Har vart hos mamma några kvällar och "hjälpt till lite". Vi skrev även en rätt gedigen shoppinglista för ett kommande Gekåsbesök.
Har bakat lite i veckan också - äppelpaj och scones. Åtminstone pajen blev jäkligt god - enkelt och snabbt recept dessutom så det blir nog repris på det.
I fredags kom Marcus hit och vi gick till biografen där de hade filmträff, ett gäng som brukar träffas varje år på olika platser och titta på film ihop. Vi såg bla en bra dokumentär - searching for sugarman. På lördagen blev det ännu mer film - bla en svensk som hette Bitchkram som var rätt bra även om den hade en av de mest irriterande karaktärerna någonsin. Vi såg också en av de bättre filmerna jag har sett på länge - Intouchables eller En oväntad Vänskap. Riktigt bra film, bra skådisar, fin och rolig handling och dessutom ett bra soundtrack.
På kvällen hoppade vi över de sista filmerna och åkte ut till aplared där det var fest för Micke och Per. Väldigt trevligt. Sedan blev det en tur in till stan och krogen innan det blev en väldigt lång bussresa hem...
Idag var det ganska så segt att komma ur sängen och det har inte blivit mycket gjort.
Har spenderat kvällen med att titta på New Girl och filmen Interview - som jag har sett en gång innan för rätt så några år sedan.
Har lyssnat på Intouchables-soundtracket också - vackert med piano!
 
Nu tänker jag däremot göra mig iordning för sänggång, så jag önskar alla en god natt och en trevlig vecka!
Bonsoir!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0