Back on track

Tjena!
Det var inte igår man skrev något här! Men kände att det var dags att skriva några rader igen.
 
Har en riktig slappdag idag - börjar inte förrän vid tre så det har blivit både sovmorgon och lite städning, rätt skönt faktiskt. Är lite stel i kroppen eftersom jag och Johanna var på Zumba igår - det har inte hänt på minst 1½ år för min del tror jag - helt galet att det har gått så länge. Det var hur som helst väldigt skönt - och jobbigt! Och som en bonus var det dessutom roligt :-) Får se om man kan få lite rutin på det hela och kanske börja gå lite regelbundet.
 
Annars har det varit en ganska lugn vecka - har fått lära min en ny tur nu i tisdags och onsdags. Har fått köra L7 vilket bla innebär Sexdrega och Ringestena - det är ju mina gamla trakter så det är inte helt nytt som tur är. Har fått köra med GPS:n från början så det var rätt gött att få ett område där man åtminstone har lite koll på vägarna.
Men det gick rätt bra måste jag säga - blev till och med uppringd av chefen i tisdags ett par gånger som undrade hur det gick eftersom han hade förväntat sig att jag skulle ringa ett antal gånger och fråga om hjälp - vilket jag aldrig behövde! :-P Det enda som är jobbigt när man lär sig en ny tur är att man sitter och spänner sig så man är rätt trött när man kommer tillbaka.
 
Har haft en väldigt trevlig helg också. I lördags kom Anneli och Johanna förbi på en fika - var ett tag sedan sist så det var supertrevligt. På kvällen bar det av in till stan och Muffe och Sofie som hade gjort en jäkla massa sushi - väldigt gott! Det blev lite sporadiskt kikande på melodifestivalen, tjöt och en eller två öl. Senare på kvällen drog några av oss iväg till Wisers/Viva där det var en jäkla massa folk. Det blev lite dricka och lite dansande innan det var dags att dra sig hemmåt. På söndagen åkte jag och Marcus ut till Ambjörnarp eftersom hans Morfar fyllde år - det blev lite middag, fika och kortspelande. På kvällen gick vi och tittade på Zero Dark Thirty - riktigt bra faktiskt. Intresant och rätt spännande.
 
Vad har hänt annars sedan jag skrev sist..?
Förra helgen åt vi lite middag hos pappa och spelade Valet. Och så blev det en tur till Glasets Hus med mamma för en fika.
Har köpt lite nya möbler också - en hallmöbel som jag är rätt nöjd med. Hittade den på Bosättningspiraten för 2000 kr mindre än vad den kostade på Möbel Carlsson - så det kändes rätt bra. Blev också ett besök på Ikea men där blev det mest lite småjox.
Var ute med Johanna och Magnus för några helger sedan också - blev först middag på Oliven och sedan var vi på XoY och kikade på Alina Devercersky - hon var jäkligt duktig måste jag säga. Hur som helst var det en väldigt trevlig kväll!
Annars har jag återupptagit mitt Fringe-tittande vilket jag är väldigt glad över, älskar verkligen den serien!
Har klarat av säsong fyra och är nu på femte och sista säsongen. Har bara några avsnitt kvar och det skall bli så spännande att se hur de avslutar den!
Har nästan läst ut Pratchetts Dodger också, även om jag är väldigt fundersam över vad som har hänt med mitt läsintresse... Det är nästan icke-existerande nuförtiden vilket känns lite sorgligt.
 
Hur som helst så skall jag fixa lite mat nu så jag har energi att jobba sedan.
Så ni får ha det så bra och passa på att njuta av det fina vädret!
Tjohopp!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0