Spela på

Tjoho!
Dags att plita ned några ord igen innan man börjar glömma av vad som har hänt sedan sist.

Har idag avrundat säsong 5 av Downton Abbey med att titta på julspecialen för samma säsong.
Väldigt bra - som vanligt. Lite hattigt på sina ställen kanske, men annars väldigt fint. För en gångs skull var det inte en olycklig episod, vilket man får uppskatta! Kan undra om Matthew Goode kommer dyka upp något mer framöver som en ny suitor för Mary..?
 
Annars har det varit lugnt, med jobb och vardagspill. Har sovmorgon imorgon igen vilket skall bli skönt.
 
Ett par helger har passerat sedan sist. Förra helgen värmde vi upp på fredagen med revben från larssons och på spåret. De där reven går inte av för hackor alltså. Och efter en döspännande match gick tillslut Elisabeth och Jesper vidare till semin till min stora glädje. Hade samma känsla som jag tror att sportintresserade har när de tittar på sitt favoritlag.
På lördagen kom Anneli och Johanna hit för ett försenat firande av Johanna. Vi värmde upp med tacos här hemma, sedan blev det en runda bowling, en tur på grand och en avrundning av kvällen på Borås kebab innan det bar av hemmåt. Båda töserna sov över så soffan var belamrad. Mina minnen av kvällen är positiva - men väldigt vaga... Har alltid fnyst åt folk som säger att de inte kommer ihåg en utekvälll men jag tror jag helt plötsligt förstår dem. Kan vara att jag började sippa vin på tom mage... Alltid en dålig idé! Så full var jag - men en glad alika iaf!
Söndagen var en riktig bakisdag så när J och A kommit iväg hem tog jag och Marcus plats i soffan och tittade på Walking Dead mest hela dagen. På kvällen letade vi oss dock ut och gick på bio - The Kingsman. Väldigt underhållande och rolig, även om några smådetaljer störde mig som tusan. Men actionen var det definitivt inget fel på - riktigt galna fightscener. Och Colin Firth var riktigt badass!
 
Förra veckan annars så sov jag väldigt dåligt och gjorde inte så mycket efter jobbet mer än att titta på Downton Abbey och slöa. Var hos pappa på onsdagen och fikade/promenerade/åt och sov över.
På fredagen var jag hos Anneli på kvällen och kikade bla på The Holiday.
I lördags åkte jag och Marcus till Lina och Mattias i Överlida där vi blev bjudna på mat och vi bjöd sedan på ananaspaj. När barnen tillslut kommit i säng spelade vi en runda Imperial Settlers vilket var kul att prova på med så många. Tyvärr hann vi inte mer eftersom klockan blev rätt mycket.
Förutom en promenad i solen ute i Hofsnäs, blev det inte så mycket mer gjort på söndagen. Förutom att vi åt indiskt och tittade på John Wick.
 
Och det var det.
Återkopplar snart igen.
Nattinatt!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0