HELLO!

Hejs svejs såhär på våffeldagen!
Jag och Marcus har faktiskt varit nere på stan och fått i oss en våffla idag, inte alls dumt!
Annars tänkte jag snart ladda för sänggång, trots att jag har sovmorgon imorgon.
 
Tiden har sprungit iväg som vanligt och både ditten och datten har hunnit hända.
Vi har ju avklarat den årliga skidresan och Kläppen bjöd i år på riktigt härliga backar om än inte så bra väder.
Marcus fick köra upp och hem denna gången. Han hade världens bästa stöd på uppvägen från en slumrande flickvän... :-)
När vi kom fram gläntade solen fram men sedan var den högst frånvarande. Detta gjorde inte så mycket för det blev åka av ändå. Efter att ha kommit in i det fick jag lite mer självförtroende och vågade åka lite mer röda backar än vad jag har gjort tidigare år. Kändes bra och var jäkligt roligt. Det blev en hel del mat och dryck, med några stopp i toppstugan. På lördagen avrundade vi i toppstugan och trots illblåst och snö blev det ett rätt avslappnat och gött åk ned till stugan efter det :-)
Dock föll det rätt mycket snö under natten - 10cm nysnö fick vi och det blev inte så skönt i backarna tack vare det. Så på söndagen blev det inte mycket åkt innan hemfärden.
 
 
Sedan dess har helgerna bestått av två utkvällar. Helgen efter kläppen var vi hos Håkansson och sedan på grand.
Och förra helgen åt jag, Johanna och Anneli lite mat ihop och sedan drog jag och Anneli ut på grand. En riktig danskväll! På söndagen köpte jag och Marcus med oss lite fika och åkte ut till Hofsnäs för promenad och picknick. Riktigt ambitiös en bakisdag.
 
I fredags kikade pappa förbi och åt tacos och spelade Valet.
I lördags fixade jag äntligen gardiner till vardagsrummet. Nu fattas bara omtag så skall det nog bli snyggt.
På kvällen kikade jag på Magic in the Moonlight, den var väl sådär. Tänkte att bra skådisar (Emma Stone och Colin Firth) skulle väga upp att det var en Woody Allan-film, men nä.
I söndags jobbade jag och sedan åkte jag ut till Ambjörnarp där det var firande av Iris, med en jäkla massa mat och tårta.
 
Annat nämnvärt är för mig också väldigt tragiskt. Fick reda på att underbara Terry Pratchett gått bort.
Det känns väldigt tomt på något sätt - han har ändå betytt väldigt mycket under en lång tid.
 
Men som tur är kommer han fortsätta göra det också.
 
Och med det lämnar jag er denna kväll. Dags att sova lite och ladda för de sista dagarna innan helgen.
God natt!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0